Dowiedz się jak złożyć wniosek z programu „Mój prąd 2019”. Pomożemy Ci załatwić wszystkie formalności. Rządowy program “Mój Prąd” cieszy się coraz większym zainteresowaniem – w listopadzie 2019 wypłacono już łącznie ponad 25 mln zł dofinansowań. Całkowity budżet programu wyniesie aż 1 mld zł. To oznacza, że 975 mln zł jest ciągle do wzięcia! Zgłoś się do nas! Ty też możesz skorzystać z dotacji i obniżyć rachunki za energię.
Program “Mój Prąd” ma przyczynić się do powstania 200 tys. nowych mikroinstalacji w Polsce. Osoby zainteresowane założeniem instalacji fotowoltaicznych mogą liczyć na dofinansowanie 50 proc. kosztów. Maksymalna kwota dotacji wynosi 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.
Kto może być beneficjentem programu “Mój Prąd”?
Program jest skierowany do gospodarstw domowych – mogą z niego skorzystać na razie tylko osoby fizyczne wytwarzające energię elektryczną na własne potrzeby. W przyszłości możliwe, że objęte zostaną nim też spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe.
“Mój Prąd” – jaka instalacja?
Wsparciem są objęte instalacje fotowoltaiczne o mocy 2-10 kW – to rozmiary instalacji spełniające potrzeby energetyczne nawet dużych gospodarstw domowych.
Kto prowadzi program “Mój Prąd”?
Narodowy Fundusz Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.
Terminy składania wniosków
Nabór wniosków ruszył 30 sierpnia 2019 r. i – z przerwą świąteczną – będzie kontynuowany do wyczerpania środków.
Czy “Mój Prąd” jest opodatkowany?
Dofinansowanie jest zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych. Realnie wynosi 5 tys. zł i nie trzeba wykazywać go w zeznaniu rocznym.
Czy “Mój Prąd” można łączyć z dotacją warszawską
Dofinansowania nie będzie można łączyć z innymi programami dotacji fotowoltaiki. Podobnie nie można łączyć programu “Mój Prąd’ z dofinansowaniem w programie “Czyste Powietrze” ani skorzystać z ulgi rolnej.
Część kosztów, których nie pokrywa dotacja można natomiast odliczyć od podatku dochodowego.
“Mój Prąd” wniosek
Do wniosku o dotację należy dołączyć:
- fakturę za zakup i montaż instalacji,
- dowód zapłaty faktury,
- dokument potwierdzający instalację licznika dwukierunkowego wraz z danymi identyfikacyjnymi konkretnej umowy kompleksowej.
Wnioski można składać od marca 2020 tylko w formie elektronicznej. Okazuje się, że wiele osób ma poważne problemy z ich wypełnieniem – aż 21 proc. zostało dotychczas odrzuconych. Dlatego nasi specjaliści skompletują za Ciebie całą dokumentację i dopilnują wszystkich formalności – mamy 100 proc. skuteczność.
Czy można otrzymać dofinansowanie na instalację kupioną na kredyt?
Tak, należy przedstawić tylko potwierdzenie z banku albo oświadczenie wykonawcy, że faktura została opłacona, ewentualnie kopię faktury opatrzoną adnotacją “zapłacono przelewem”.
Co pokrywa “Mój Prąd 2019”?
Wnioski z programu „Mój prąd” można składać na pokrycie kosztów instalacji: paneli fotowoltaicznych i inwertera (falownika) z niezbędnym oprzyrządowaniem i montażu.
Czy z dotacji można pokryć rozbudowę istniejącej już instalacji?
Nie. Dotacja jest udzielana tylko na nowe urządzenia (wyprodukowane nie później niż 24 miesiące przed instalacją) i nie dotyczy wzrostu mocy na istniejącej instalacji.
Czy można otrzymać dofinansowanie na więcej niż jedną instalację?
Tak, istnieje możliwość złożenia więcej niż jednego wniosku.
Jak złożyć wniosek z programu “Mój Prąd 2019”?
Skontaktuj się z nami, przygotujemy ofertę i pomożemy złożyć wniosek.