Mój prąd wniosek
data publikacji
23 listopada 2019
czas czytania
5 min
kategoria
tagi
fotowoltaika

Jak skorzystać z programu „Mój prąd”?

Dowiedz się jak złożyć wniosek z programu „Mój prąd 2019”. Pomożemy Ci załatwić wszystkie formalności. Rządowy program “Mój Prąd” cieszy się coraz większym zainteresowaniem – w listopadzie 2019 wypłacono już łącznie ponad 25 mln zł dofinansowań. Całkowity budżet programu wyniesie aż 1 mld zł. To oznacza, że 975 mln zł jest ciągle do wzięcia! Zgłoś się do nas!  Ty też możesz skorzystać z dotacji i obniżyć rachunki za energię.

Program “Mój Prąd” ma przyczynić się do powstania 200 tys. nowych mikroinstalacji w Polsce. Osoby zainteresowane założeniem instalacji fotowoltaicznych mogą liczyć na dofinansowanie 50 proc. kosztów. Maksymalna kwota dotacji wynosi 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.

Kto może być beneficjentem programu “Mój Prąd”?

Program jest skierowany do gospodarstw domowych – mogą z niego skorzystać na razie tylko osoby fizyczne wytwarzające energię elektryczną na własne potrzeby. W przyszłości możliwe, że objęte zostaną nim też spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe.

“Mój Prąd” – jaka instalacja?

Wsparciem są objęte instalacje fotowoltaiczne o mocy 2-10 kW – to rozmiary instalacji spełniające potrzeby energetyczne nawet dużych gospodarstw domowych.

Kto prowadzi program “Mój Prąd”?

Narodowy Fundusz Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej.

Terminy składania wniosków

Nabór wniosków ruszył 30 sierpnia 2019 r. i – z przerwą świąteczną – będzie kontynuowany do wyczerpania środków.

Czy “Mój Prąd” jest opodatkowany?

Dofinansowanie jest zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych. Realnie wynosi 5 tys. zł i nie trzeba wykazywać go w zeznaniu rocznym.

Czy “Mój Prąd” można łączyć z dotacją warszawską

Dofinansowania nie będzie można łączyć z innymi programami dotacji fotowoltaiki. Podobnie nie można łączyć programu “Mój Prąd’ z dofinansowaniem w programie “Czyste Powietrze” ani skorzystać z ulgi rolnej.

Część kosztów, których nie pokrywa dotacja można natomiast odliczyć od podatku dochodowego.

“Mój Prąd” wniosek

Do wniosku o dotację należy dołączyć:

  • fakturę za zakup i montaż instalacji,
  • dowód zapłaty faktury,
  • dokument potwierdzający instalację licznika dwukierunkowego wraz z danymi identyfikacyjnymi konkretnej umowy kompleksowej.

Wnioski można składać  od marca 2020 tylko w formie elektronicznej. Okazuje się, że wiele osób ma poważne problemy z ich wypełnieniem – aż 21 proc. zostało dotychczas odrzuconych. Dlatego nasi specjaliści skompletują za Ciebie całą dokumentację i dopilnują wszystkich formalności – mamy 100 proc. skuteczność.

Czy można otrzymać dofinansowanie na instalację kupioną na kredyt?

Tak, należy przedstawić tylko potwierdzenie z banku albo oświadczenie wykonawcy, że faktura została opłacona, ewentualnie kopię faktury opatrzoną adnotacją “zapłacono przelewem”.

Co pokrywa “Mój Prąd 2019”?

Wnioski z programu „Mój prąd” można składać na pokrycie kosztów instalacji: paneli fotowoltaicznych i inwertera (falownika) z niezbędnym oprzyrządowaniem i montażu.

Czy z dotacji można pokryć rozbudowę istniejącej już instalacji?

Nie. Dotacja jest udzielana tylko na nowe urządzenia (wyprodukowane nie później niż 24 miesiące przed instalacją) i nie dotyczy wzrostu mocy na istniejącej instalacji.

Czy można otrzymać dofinansowanie na więcej niż jedną instalację?

Tak, istnieje możliwość złożenia więcej niż jednego wniosku. 

Jak złożyć wniosek z programu “Mój Prąd 2019”?

Skontaktuj się z nami, przygotujemy ofertę i pomożemy złożyć wniosek.

Jaki byłby koszt fotowoltaiki w Twoim domu?
Jaki byłby koszt instalacji w Twoim domu?