data publikacji
7 sierpnia 2020
czas czytania
5 min
kategoria
tagi
fotowoltaika

Mój prąd – ogólnopolski program dotacji trwa

W lipcu 2019 rząd ogłosił program “Mój Prąd” skierowany do gospodarstw domowych. Nabór wniosków trwa.

W ramach programu można pokryć do 50 proc. kosztów instalacji fotowoltaicznej. Maksymalnie: 5 tys. zł. W Twojej Energii składamy wnioski na bieżąco, a beneficjenci otrzymują wypłaty dotacji nawet po 5 dniach! Kompletujemy całą dokumentację i dopilnowujemy wszystkich formalności. 

Program “Mój Prąd” przygotowało Ministerstwo Energii we współpracy z Ministerstwem Środowiska. Program został ogłoszony 23 lipca 2019. Jego budżet ma wynieść 1 mld zł i przyczynić się do powstania 200 tys. nowych mikroinstalacji – a tym samym, jak planuje rząd, do obniżenia rachunków za prąd w domach polskich konsumentów (a te fotowoltaika potrafi znacznie obniżyć).

Program “Mój Prąd” – jakie instalacje?

Wsparciem objęte są instalacje fotowoltaiczne o mocy 2-10 kW – to rozmiary instalacji spełniające potrzeby energetyczne nawet dużych gospodarstw domowych.

Dofinansowania przysługują za instalacje, których koszty zostały poniesione po 23 lipca 2019 r.  Inwestycja musi być zakończona i podłączona do sieci energetycznej przed złożeniem wniosku. Nabór wniosków prowadzi Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej NFOŚiGW. W związku z ograniczonym budżetem, przyznawanie dotacji odbywa się na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”.

Jak to działa?

Dofinansowanie pokrywa koszty instalacji (paneli fotowoltaicznych z niezbędnym oprzyrządowaniem) i montażu. Beneficjentami programu mogą być tylko osoby fizyczne. Dotacja jest udzielona tylko na nowe urządzenia (wyprodukowane nie później niż 24 miesiące przed instalacją). Osoby, które otrzymają dofinansowanie, będą musiały wyrazić zgodę na ewentualne kontrole instalacji przez 3 lata od wypłaty środków.

Programu “Mój Prąd” nie można łączyć z innymi dotacjami na fotowoltaikę, jedynie można skorzystać z ulgi podatkowej.

Dokumentacja? Bierzemy to na siebie

Do wniosku z programu „Mój prąd” należy dołączyć:

  • fakturę za zakup i montaż instalacji (nawet z datą sprzed 23 lipca),
  • dowód zapłaty faktury (musi mieć datę 23 lipca, najlepiej – późniejszą,
  • dokument potwierdzający instalację licznika dwukierunkowego wraz z danymi identyfikacyjnymi konkretnej umowy kompleksowej,

Nasi specjaliści wezmą na siebie wszelkie formalności i dokumentację – tak, żebyście Wy mogli tylko cieszyć się czystą energią i niższymi rachunkami za prąd. Skontaktuj się z nami!

Więcej informacji na temat programu „Mój prąd” najdziesz na stronie: Dotacja Mój Prąd.

Jaki byłby koszt fotowoltaiki w Twoim domu?
Jaki byłby koszt instalacji w Twoim domu?